★لیزر موهای زاید

از بین بردن موهای زائد در لیزر بر پایه فتوترمولیز است يعني اشعه پرقدرت نوری توسط رنگدانه درون مو جذب وبا ايجاد حرارت در نهایت باعث تخریب سلولي در پياز مو می گردد.

1- لطفا در صورت وجود هر یک از موارد زیر علامت زده و پزشک خود را مطلع نمایید : □درمان آكنه طی 1سال اخير □پیلینگ شیمیایی یا فیزیکی طی 1ماه اخير □تزريق ژل يا بوتاكس طي10روز اخير □بارداري □مصرف قرصهاي ضدبارداري □حساسیت بیش ازحد به نور □عفونت موضعي فعال يا زخم درمحل درمان □مصرف داروهاي ضد انعقادي و رقيق كننده خون (وارفارين، آسپرين، ويتامينE، چاي سبزو ...) طي3روز اخير □سابقه تبخال □مصرف داروهاي مسكن وضد التهاب طي3روز اخير □برنزه كردن يا استفاده از سولاريوم طي 1ماه اخير

2- از2هفته قبل از شروع جلسات و نيز طي دوره درماني لیزر از بند و موچین استفاده نکنید، تنها راه مجاز حذف موهای باقیمانده قیچی کردن یا تراشیدن (shave کردن) است.

3- از3 الي 4 روز قبل از مراجعه حتی shave هم نکنید.

4- لیزر در هرنوبت فقط موهای در حال رشد را از بین می برد و از آنجا که در هربار فقط 20 الی 25 درصد موها در حال رشدند، پس در هرجلسه لیزر شما حدود 20 درصد پاسخ می گیرید و برای پاسخ کامل حداقل 5 الی 6 جلسه لیزر لازم است.

5- موهایی که در هر جلسه لیزر از بین رفته اند ، بعد از 10 روز راحت میریزند و بقیه باز رشد می کنند.

6- اجازه دهید موهای از بین رفته خودشان شروع به ریزش کنند و ازکندن ، کشیدن و دستکاری موها بعد از لیزر اجتناب کنید.

7- جلسات لیزر می بایست به صورت مرتب و ماهي يكبار تکرار شوند. درصورت بي نظمي در جلسات، گرفتن نتيجه مطلوب به تعويق افتاده و به جلسات بيشتري براي حصول نتيجه نياز خواهد بود. در نهایت بعد از اتمام جلسات، رویش موها برای مدت 1 الی 2 سال متوقف خواهد شد و پس از آن به محض عود و رویش پراکنده موها با تشخيص پزشك به انجام جلسه نگهدارنده نیاز خواهد بود.

8- پايان درمان را پزشك تعيين مي كند. بعد از اتمام جلسات مي بايست جلسات يادآور به فواصل 3 ، 6 و 12 ماه پس از آخرين جلسه درماني انجام شود و تا چند سال سالي يكبار ادامه يابد، در غير اينصورت موها به مرور به شكل قبل رشد كرده و اثر بخشي ليزر از بين خواهد رفت.

9- از آنجا که پرتو لیزر رنگدانه موجود در موها را هدف میگیرد، بهترین پاسخ متعلق به موهای تیره و ضخیم و در افراد داراي پوست روشن است. به همین دلیل موهای سفید نسبت به لیزر پاسخی نمیدهند و موهای کرکی و بور و نيز افراد داراي پوست تيره پاسخ نسبی و ضعیف تری دارند. لازم است که پس از اتمام جلسات لیزر برای از بین بردن موهای سفید از الکترولیز (سوزاندن ریشه و پیاز مو توسط جریان الکتریکی) کمک گرفته شود.

10- انجام لیزر گاها دردناک بوده، مي تواند باعث قرمزي و التهاب شود. ندرتا می تواند ایجاد سوختگی و در نتیجه لک در محل نماید که معمولا موقتي بوده ولي ندرتا مي تواند دائمي شود. با انجام کمپرس سرد قبل از انجام لیزر و نیز با تنظیم دقیق دستگاههای پیشرفته این امر به حداقل می رسد.

11 - بعد از انجام لیزر تا 24 ساعت روی موضع زینک اکساید و در صورت وجود التهاب و سوختگی کرم میموزا مالیده شود.

12- پس از جلسات درماني از تحريك پوست و نيز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتی الامکان اجتناب نموده و از ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید.

13- برنزه كردن پوست و استفاده از سولاريوم در كل دوره درمان ممنوع است.

14- در صورت وجود پرمویی شدید (هیرسوتیسم) در کنار انجام لیزر تحت نظر متخصص غدد بررسی ها و درمانهای لازم را پیگیری نمایید.